Τρίτη, 22 Νοεμβρίου 2011

YOGA KAI PILATES ΣΤΗΝ ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ



Κατά την περίοδο της εγκυμοσύνης το σώμα της γυναίκας επιδέχεται πολλές και φυσιολογικές αλλαγές. Μια σημαντική μυοσκελετική αλλαγή είναι η προοδευτική οσφυϊκή λόρδωση, η οποία έρχεται ως αποτέλεσμα της μετατόπισης του κέντρου βάρους της γυναίκας. Κατά συνέπεια, ο πόνος στη μέση και το πιάσιμο των μυών είναι κοινά συμπτώματα στις έγκυες.Και στα τρία τρίμηνα οι γυναίκες μπορούν να βιώσουν ορμονικά σκαμπανεβάσματα, εναλλαγές στη διάθεση, αϋπνία και συχνουρία. Η αύξηση των οιστρογόνων και της ρηλαξίνης, αυξάνουν την ελαστικότητα των συνδέσμων. Τα θετικό είναι ότι έτσι επιτυγχάνεται η χαλάρωση της ηβικής σύμφυσης και της λεκάνης για την διευκόλυνση του τοκετού. Από την άλλη δημιουργείται αστάθεια στην ιερολαγόνια άρθρωση και άρα αύξηση του κινδύνου τραυματισμού.
Η ήπια εκγύμναση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης βοηθά την έγκυο γυναίκα να βρει θέσεις και στάσεις που την ξεκουράζουν και την ανακουφίζουν. Στις ήπιες μορφές γυμναστικής που συστήνουν και οι γυναικολόγοι ανήκουν το κολύμπι, το Πιλάτες ,η γιόγκα και το ελαφρύ περπάτημα.
Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης λοιπόν η γιόγκα και το Πιλάτες μπορεί να μειώσει σημαντικά τις συνηθισμένες ενοχλήσεις που εμφανίζονται, όπως κράμπες, πονοκέφαλοι και πόνοι στη μέση. Επίσης, δίνει στις γυναίκες την ευκαιρία να συνδεθούν με το μωρό τους και να προετοιμαστούν για το μυστήριο της γέννας. Γενικά, οι περισσότερες γυναίκες μπορούν να συνεχίσουν την άσκηση κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, απλά με κάποιες διαφοροποιήσεις. Στόχος είναι, κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, να διατηρηθεί η καλή υγεία, η ευεξία και η ικανότητα στην μετά τον τοκετό περίοδο.
Οι αναπνοές της γιόγκα βοηθούν στην καλύτερη κυκλοφορία του αίματος, στην τόνωση και ενδυνάμωση των μυών της μήτρας και του περινέου. Ο διαλογισμός βελτιώνει την ικανότητα της χαλάρωσης και της συγκέντρωσης, ενώ οι ασκήσεις αναπνοής ηρεμούν το νου, ελαττώνουν τη μυική ένταση και συνεπώς βοηθούν στην καλύτερη οξυγόνωση της εγκύου και κατά προέκταση του εμβρύου.
Εάν η εγκυμοσύνη της γυναίκας είναι καλή χωρίς εμετούς και πολλές ναυτίες ή αιμορραγικές καταστάσεις, μπορεί να κάνει γιόγκα και Πιλάτες από τον πρώτο μήνα με έναν ειδικό και με προσοχή, αν και προσωπικά θεωρώ ότι η καλύτερη και πιο ασφαλή περίοδο είναι το δεύτερο τρίμηνο της εγκυμοσύνης μέχρι και τα μέσα του 9ου μήνα.

Άρα τα οφέλη της Γιόγκα στην εγκυμοσύνη είναι:
• Δυναμώνει την πλάτη, τους κοιλιακούς και τους μύες της λεκάνης.
• Απελευθερώνει την ένταση από τους μύες των ώμων και του λαιμού.
• Βοηθά στη βελτίωση της στάσης του σώματος.
• Μειώνει συνολικά το άγχος και προωθεί τη χαλάρωση.
• Αναζωογονεί το μυαλό και αυξάνει την ενέργεια.
• Δημιουργεί ένα ασφαλές περιβάλλον όπου μπορεί να καλλιεργηθεί το δέσιμο με το μωρό μας.